Prijavi se na bilten

Prijavi se na bilten Stellantis Communications i budi u toku na svim vestima.

08 Mar 2017

Fiat 500, 60 godina istorije: Zauvek mlad

Fiat je izabrao Salon automobila u Ženevi kao međunarodnu pozornicu za početak proslave 60-godišnjice modela 500, legende koja ostaje verna sebi, ali je ipak, uvek savremena.

  • Sa 6 miliona prodatih vozila od 1957. godine, Fiat 500 danas počinje obeležavanje 60 godina velikog uspeha.
  • Novi znak “Forever Young” ("Zauvek mlad") pojavljivaće se u svim aktivnostima povezanim sa obeležavanjem godišnjice.
  • To uključuje i multimedijalno putovanje radi istraživanja legende modela 500 na stranici www.500foreveryoung.fiatpress.com.
  • Prva počast modelu je izrada Fiat 500 specijalne serije kojom se obeležava šezdeseta godišnjica modela, a koji je premijerno prikazan na Salonu automobila u Ženevi.

Fiat je izabrao Salon automobila u Ženevi kao međunarodnu pozornicu za početak proslave 60-godišnjice modela 500, legende koja ostaje verna sebi, ali je ipak, uvek savremena. Godišnjica modela, koji je premijerno predstavljen u Torinu, 4. jula 1957. godine naglašava se kroz plan komunikacija koji će obuhvatiti internet, radio i televiziju, kao i kroz seriju inicijativa, uključujući i obilazak najlepših evropskih trgova, sa zaljubljenicima i kolekcionarima modela Fiat 500 iz prošlosti i sadašnjosti. Projekat pod sloganom "Zauvek mlad" opisaće vanvremenski status legende, koja je išla ispred mode i trendova pomoću dizajna, "500-manije", umetnosti i pop arta, i marketinga. Počev od danas pa sve do 4. jula, program će istražiti istoriju ovog automobila. Dakle sve je spremno za uzbudljivo putovanje u kojem se prepliću proizvod i istorija, kao i umetnost i životni stilovi: od 1957. godine do danas, Fiat 500 je uticao na modu, društvo i ponašanje i postao istinski trendseter.

Marketinška kampanja “Zauvek mlad od 1957. godine”
Fiat 500 je mnogo više od običnog automobila: za 60 godina postao je autentična pop legenda, simbol italijanskog stila koji nikad ne izlazi iz mode, te koji je tokom godina osvojio naklonost zaljubljenika u lepe i originalne stvari.
Svakodnevno bojenje puteva širom sveta je misija koju Fiat 500 ispunjava svakog dana od 1957. godine: legendarni Fiat predstavlja pravo remek delo koje upotpunjuje sredinu u kojoj se nalazi.
To je osnovna ideja marketinške kampanje koju je kreirala agencija Leo Burnett. Kampanja će obuhvatiti različite medije, koristeći različite jezike koji dele specijalnu vezu između savremene ličnosti i vintidž inspiracije 60-tih godina. Karakterisaće ga znak koji će se pojavljivati u svim komunikacionim aktivnostimana na svim kanalima tokom cele godine proslave na svim proizvodima linije 500. Karakteristična oznaka modela “500” sadrži slogan "Forever young" (“Zauvek mlad”), kojim se naglašavaju ličnost i vrednosti legendarnog Fiata. Daleko od toga da je staromodan, Fiat 500 je uvek savremen, mada ostaje veran sebi, postajući simbol kao i autentična legenda na četiri točka. Kao završni dodir, poruka “od 1957.” sa ponosom ističe godinu rođenja automobila koji proslavlja svoj šezdeseti rođendan sa svom svežinom koju od njega očekuju mnogobrojni ljubitelji.

Internet serija koja priča priču o mitu
Danas se na stranici www.500foreveryoung.fiatpress.com prikazuje prva epizoda putovanja koje istražuje legendu brenda Fiat, a koje će obuhvatiti pet različitih lokacija u interaktivnom virtuelnom muzeju. Početkom svakog meseca biće predstavljena nova "soba", koja će prikazivati različitu eru iz istorije modela Fiat 500.  Posetioci će biti u prilici da pristupaju multimedijalnim sadržajima preko predmeta koji odslikavaju društvene i promene koje su nastupile sa vremenom. To će, na primer, biti radio koji reprodukuje muziku iz određenog perioda, kao i televizor na kojem se prikazuje video materijal iz tog vremena, uključujući i reklame. Foto album se može skrolovati kako bi se pregledali događaji koji se odnose na određeno vreme, dok pisaća mašina omogućava pristup nizu dokumenata. Multimedijalna arhiva se može preuzeti korišćenjem funkcije za preuzimanje medijskog materijala. Prva epizoda internet serije koja se odnosi na period od 1957. do 1968. godine, počinje u kancelariji Dantea Đakoze u Torinu, gde je automobil dizajniran: ovaj uzbudljiv početak diktira ritam zanimljive priče. Veza između brenda, grada, muškaraca i žena i čitavog sveta. Reč je o fizičkom i mentalnom prostoru na kojem je počela priča modela Fiat 500. Počev od originalnih nacrta, samog začetka ideje, posetioci mogu da istraže magičnu formulu koja je iznedrila ovo remek delo italijanskog dizajna, koje se uspešno obnavlja šezdeset godina uz očuvanje svih svojih vrednosti.
Posetioci mogu da se kreću kroz sajt pomoću miša kako bi pristupali tehničkim crtežima automobila, dok se na stolu nalazi nekoliko magazina, uključujući i prvo izdanje časopisa "lustrato Fiat" ["Ilustrovani Fiat"]; kartoteka dizajnera nudi priče i anegdote, a na raspolaganju su i razglednice na kojima je prikazan Fiat 500 na različitim mestima širom sveta. Kancelariju kompletiraju uramljene fotografije Đovanija Anjelija i Vitoria Valete u fabrici Mirafiori. Klikom na ključnu reč "Fiat 500", posetioci će imati mogućnost da preuzmu dokument o ovom remek delu italijanskog dizajna. Prikladno, različiti predmeti u virtuelnoj sobi takođe predstavljaju dobre primere italijanske kreativnosti svog vremena: mašina za kucanje Lettera 22 koju je dizajnirao Marčelo Nicoli, Algol 11 TV uređaj koji je dizajnirao Marko Zanuso, kao i lampa Arco Floss koju je kreirao Ahile Kastiljoni.

Specijalna serija kojom se obeležava 60-godišnjica modela Fiat 500
60 godina a bez bora: prva počast ovom značajnom postignuću jeste model Fiat 500, koji je kreiran kako bi obeležio 60-godišnji jubilej. Predstavljanjem specijalne serije na Salonu automobila u Ženevi počela je proslava i potvrđena je višestruka priroda legendarnog Fiata. Iako je godinama ostajao veran sebi, Fiat 500 je promenio značajan broj različitih ali uvek ekskluzivnih izgleda. To je jedna od tajni njegove neprolazne mladosti. Njegov dizajn je kontinuirano nepogrešiv i nadahnuo je maštu umetnika i modnih dizajnera koji su mu dali elegantne, ekskluzivne i sportske interpretacije. Na primer, niko ne može da zaboravi izvrsne detalje modela “500C by Gucci” iz 2011. godine, gde je meki krov bio ukrašen prepoznatljivim zeleno-crveno-zelenim motivom, dok su se u unutrašnjosti nalazila dvobojna Frau kožna sedišta, na kojima je bila utisnuta reč “Guccissima”. Ili model “500 by Diesel” iz 2008. godine, koji je uspešno kombinovao automoblizam i modu u proizvodu ispunjenom kreativnošću, inovacijom i upečatljivim stilskim detaljima - efekat koji je prethodno postigao  500 Pink, svojom upečatljivom živopisnom karoserijom. Fokus je sa ružičaste boje pomeren na pastelno plavu modelom „500 Vintage ’57“, koji se pojavio 2015. godine, odajući počast prošlosti retro izgledom koji je takođe bio naglašen sedištima presvučenim kožom. Uspeh novijeg datuma jeste onaj koji je ostvario model 500 Riva, “najmanja jahta na svetu”, a koji je simbolizovao veliku lepotu Italije sa komandnom tablom od mahagonije sa umecima od javora - koji tipovi drveta se koriste i za proizvodnju Riva jahti. Ukratko, svaka varijacija na temu 500 bila je uzbuđujuća i zapanjujuća, zahvaljujući jedinstvenoj ličnosti ovog automobila, koja prosijava kroz svaku pojedinačnu interpretaciju.
Stoga, ništa priličnije nego  da se jubilej obeleži specijalnom serijom, vozilom za kolekcionare koje svako može da kupi, u skladu sa tipičnom sposobnošću ovog modela za kombinovanje tradicionalno suprotstavljenih vrednosti. Dizajn specijalne serije modela Fiat 500 povodom 60-godišnjeg jubileja je uistinu nepogrešivo efektan, zahvaljujući savremenoj preradi klasičnih stilskih elemenata poput vinilne komandne table, vintidž oznake na prednjem delu između hromiranih "brkova" i hromiranih elemenata na haubi.Prijem narudžbina počinje 9. marta, a automobil će se distribuirati na glavnim tržištima regiona Evrope, Bliskog istoka i Afrike u 560 primeraka, od kojih će uz svaki ići odgovarajuća potvrda autentičnosti.
Za dodatne informacije i cene posetite www.fiatsrbija.rs. Javnost će širom Evrope imati priliku da izbliza vidi novu specijalnu seriju, te da se iz prve ruke upozna sa specijalnom serijom. u okviru turneje "Zauvek mlad", koja će proći kroz mnoge gradove širom Evrope, te koja će obuhvatiti sadašnje i nekadašnje ljubitelje vozila kompanije Fiat. Fiat 500 je više od specijalne serije: automobil može da se pohvali mngim posebnim, neobičnim partnerstvima sa slavnim ličnostima, poput onog sa Dženifer Lopez za upravljačem modela “500C by Gucci”, neodoljive pesme Farela Vilijamsa “Happy” koja je iskorištena u spotu posvećenom legendarnom vozilu, ili saradnje se dobitnikom Oskara Paolom Sorentinom u vezi sa modelom “500 Cult”, kao i saradnje sa Benom Stilerom u reklami za "500 Corallo Red".

Fiat 500 se sreće sa umetnošću i modom
Tokom cele 2017. godine održavaće se događaji koji će obuhvatiti niz različitih polja. Kako slogan “Zauvek mlad” jasno govori, Fiat 500 je legenda koja se tokom godina obnavljala, delom kroz umetničke interpretacije koje su od njega napravile remek delo svoje vrste. Počev od Salona automobila u Ženevi, Fiat 500 će proslavljati svoj talenat kroz doprinose srodnih duša iz različitih miljea.
“Mali veliki automobil” rođen 1957. godine sada se direktno obraća generacijama rođenim tokom osamdesetih i devedesetih godina, na primer kroz video radove koji se prikazuju na štandu na Salonu automobila u Ženevi,  a koje je režirao Sirijak Haris, čuveni britanski filmski animator, globalno poznat po svom nadrealnom, psihodeličnom stilu, koji koristi kako bi kreirao fascinantne svetove. Sirijak je samouk. Počevši sa jednostavnim animiranim GIF-ovima u prvim godinama, prve decenije 21. veka, došao je do današnjih kreacija koje uključuju video klipove za čuvene muzičare. Njegova tehnika stvara fantazmagoričnu priču koja je u stanju da prenese smele ideje i koja prikazuje 3D svet u pokretu koji nadilazi dvo-dimenzionalni prikaz kako bi generisao novi emotivni odgovor.
Osim umetnosti, Fiat 500 nadahnjuje i svet mode: na izložbenom prostoru odvojenom za  specijalnu seriju povodom 60-godišnjice će sa ponosom biti prikazane torbe “Gabsule kolekcije Fiat 500”. Reč je o ekskluzivnoj kolekciji torbi, novčanika,  torbica za šminku i privezaka, koje je stilozovala modna kuća Gabs, a koje oličavaju prepoznatljivu  privlačnost ovog automobila, odajući počast njegovom dizajnu te kazujući svoju priču kroz dobro poznate detalje. Linija će obuhvatiti i naočare “Tribute to 500 Anniversary”  ("Počast jubileju linije 500") koje je kreirala kompanija Italia Independent i koje su prvi put dostupne, a koje karakterišu tradicionalni okrugli okviri, te koje crpe nadahnuće iz vintidž dizajna, reinterpretiranog na savremen, elegantan način. Besprekorne linije, dvostruki most i okrugla, ravna stakla, u spoju sa bojama koje odgovaraju specijalnoj seriji kojom se obeležava 60-godišnjica modela Fiat 500, daju proizvodu elegantan, savremen izgled. Ovi modni elementi su tek prvo iznenađenje u godini kada će iznenađenja biti mnogo: ležerna forma modela Fiat 500 kao i sama srž njegovog karaktera, inspirisali su ideje i projekte koji imaju za cilj da svim ljubiteljima ponude novi, prijatan način za učešće u proslavi.

Kompanija FCA Srbija generalni je distributer i uvoznik poznatih automobilskih brendova
FIAT, Alfa Romeo, FIAT Professional, Jeep i Abarth.

Ostali sadržaji